Świat bez reklam?

Istnienie świata bez reklam wydaje się właściwie niemożliwe. Natykamy się na nie na każdym kroku, zarówno w domu, jak i na zewnątrz niego. Reklamy widoczne są na ulicach, w gazetach, telewizji oraz na przedmiotach codziennego użytku, pełno i ich także w Internecie. Szacuje się, że w różnej formie dociera do nas nawet 1500 różnych marketingowych komunikatów dziennie.

Jak widać, uciec od reklam po prostu się nie da – otaczają nas z każdej strony. Paradoksalnie jednak to sam rozwój reklam może okazać się wybawieniem dla konsumentów, których drażni konkretny spot lub często powtarzane hasło. Obecną tendencją jest jak najlepsze dopasowywanie reklam do klientów. Jest to już widoczne w sieci, gdzie trudno ukryć swoją codzienną aktywność. To, co oglądamy i czego szukamy w Internecie przekłada się na reklamy, które zostają nam wyświetlone. Podobną personalizację stosują już sklepy, które korzystają z wiedzy zgromadzonej dzięki kartom stałych klientów. Dzięki liście zakupów przypisanej do konkretnej osoby mogą wysłać na jej adres domowy lub emailowy informacje o promocjach, które ją zainteresują lub wręcz oferować rabaty na kupowane wcześniej produkty.

Podobna personalizacja w przyszłości, dzięki rozwojowi techniki, ma szansę pojawić się w innych miejscach. Oznacza to, że nie będziemy zmuszeni do oglądania reklam, które nie są dla nas interesujące, a zamiast nich zobaczymy te ciekawe i przez nas lubiane. Choć świat bez reklam wydaje się niemożliwy, to takie rozwiązanie powinno przypaść do gustu szerokiego grona konsumentów.

 reklama na tramwaju

reklama na ulicy

reklama na ulicy

reklama w gazecie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *