Skuteczna i tania reklama w mediach społecznościowych

Reklama i marketing internetowy zyskują coraz większe znaczenie, ponieważ pozwalają szybko i skutecznie dotrzeć do tysięcy potencjalnych klientów. Dzięki możliwościom dopasowania reklam do odbiorców wizerunek reklamy zmienia się na bardziej pozytywny, ponieważ użytkownicy coraz częściej oglądają tylko to, czym potencjalnie są zainteresowani.

Spośród metod promocji w sieci najszybciej rozwija się reklama i marketing z wykorzystaniem mediów społecznościowych. To forma bezpośredniego kontaktu z klientem, pozwalająca każdemu poczuć wyjątkową, osobistą wieź z produktem i marką, a także daje poczucie pewnego wpływu na nie, co może bez trudu przełożyć się na wierność marce oraz na tzw. marketing szeptany. To z kolei daje realną szansę na wzrost sprzedaży, ponieważ ludzie są bardziej skłonni skorzystać z poleconego produktu niż sięgać po ten znany tylko z reklam.

Szczególnie dobre wyniki marketingowe daje Facebook, ponieważ wystarczy, aby tylko jedna osoba polubiła stronę firmy czy skomentowała konkretny produkt. Dzięki temu informacja o nich może trafić nawet do kilkuset osób jednocześnie, poszerzając swój zasięg w postępie geometrycznym: jeden post na firmowym „fejsie” potencjalnie trafi do kilku tysięcy osób w ciągu kilku minut. Równie dobrze w docieraniu do klientów indywidualnych sprawdza się Twitter, a w kontaktach z innymi firmami skutecznie pomaga LinkedIn.

Nakłady na promocję w mediach społecznościowych nie muszą być duże, ale jej zasięg i potencjalna skuteczność są ogromne. Trzeba jednak uważać, ponieważ niekorzystne informacje będą szerzyły się równie szybko – dotyczy to zwłaszcza kontaktów z klientami i odpowiedzi na ich pytani. Ci niezadowoleni mają równie dużą siłę przebicia jak entuzjaści marki.
Choć, jak pokazuje ten przykład nawet negatywna ocena części społeczeństwa może okazać się fantastyczną promocją dla lokalu i zyskać mu tysiące fanów i klientów na całym świecie.

marketing szeptany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *