Zasady reklamowania alkoholu w Polsce

W Polsce obowiązuje zakaz reklamy i promocji alkoholu, czy też, dokładniej, napojów alkoholowych, spod którego wyłączone jest jednak piwo, którego reklamy muszą spełniać określone kryteria. Do reklam i promocji alkoholu nie zaliczają się reklamy produktów, które go zawierają, nie są jednak napojami przeznaczonymi do spożycia: są to czekoladki, ciasta, środki czystości, płyny do płukania ust, produkty lecznicze, środki do dezynfekcji etc.

Zakaz reklamy i promocji dotyczy wszystkich mediów i sposobów: telewizji, prasy, radia, ulotek, plakatów, reklam w kinie czy w Internecie. Ustawa zawiera jednak informację, że taka reklama lub promocja nie może być skierowana do nieograniczonego kręgu odbiorców, stąd możliwość np. umieszczenia informacji promocyjnych na stronie producenta, do których dostęp wymaga rejestracji na stronie i potwierdzenia wieku, innym sposobem jest przeprowadzenie zamkniętej degustacji napojów alkoholowych.

Zakaz reklamy i promocji napojów alkoholowych oznacza nie tylko zakaz reklamowania konkretnej marki, ale alkoholu w ogóle. Obejmuje on również zakaz rekwizytów związanych z alkoholem, jak korkociągi czy kufle do piwa; zakaz publicznej degustacji; zakaz premiowanej sprzedaży alkoholu, czyli np. dołączania do alkoholu gadżetów, zabawek etc.

Dopuszczalne jest jednak prezentowanie treści informacyjnych, przeznaczonych dla innych przedsiębiorców (nie dla klientów detalicznych), a także reklama i promocja w takich miejscach jak hurtownie, sklepy alkoholowe, punkty prowadzące sprzedaż alkoholu przeznaczonego do bezpośredniego spożycia, czyli bary, ogródki piwne, restauracje.

butelki

koktajl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *