Jak skłonić klientów do reklamowania produktu?

Sami klienci stanowią najlepszy, z punktu widzenia skuteczności, sposób na reklamę. Więcej osób uwierzy komuś, kto z entuzjazmem coś poleca niż sztucznie uśmiechniętej modelce w reklamie – nawet jeśli osoba polecająca z modelką ma coś wspólnego tylko gdy stanie obok jednej.

Co więc można zrobić, aby skłonić klientów do reklamowania czegoś?

  • Nagrody np. za udostępnianie informacji czy udział w konkursach w serwisach społecznościowych – ponieważ szansa na wygranie czegoś zawsze motywuje, szczególnie jeśli nagroda jest atrakcyjna i zbieżna z potrzebami i zainteresowaniami danej osoby.
  • Umieszczenie wyraźnego logo na samym produkcie.
  • Zaoferowanie produktu do recenzji blogerowi lub dziennikarzowi – niesie ze sobą ryzyko, że recenzja wypadnie niepochlebnie, ale sporą szansę na bezpośrednie dotarcie do grupy docelowej.
  • Gadżety dodawane do towarów – jak koszulki, plakaty czy breloczki. Szczególnie sprawdza się to w przypadku gier czy płyt, ponieważ fani grania i muzyki lubią chwalić się swoimi zainteresowaniami, a koszulki z pewnością włączą do swojej garderoby na stałe. Widok logo gry czy zespołu będzie dobrą reklamą dla znajomych i obcych ludzi. Umożliwienie zaprojektowania powiązanej z produktem koszulki z własnym nadrukiem, wykorzystującej np. rozpoznawalną czcionkę, to także dobre rozwiązanie.
  • Seria produktów powiązanych z jednym – podobnie jak w powyższym przypadku, z tym że fani nie otrzymują niczego, gratis, a wspomniane przedmioty kupują i użytkują na co dzień.
  • Najprostszym i najbardziej oczywistym – lub też najtrudniejszym – sposobem jest stworzenie takiego towaru, o którym klienci będą sobie opowiadać bez żadnej szczególnej zachęty ze strony producenta.

logo lew

logo Batmana

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *