Dlaczego reklamy w grach są skuteczne?

Reklamy pojawiające się jako element świata gry to interesujący sposób na reklamę. Co ciekawe, choć metody wykorzystywane na ekranie są takie same jak te w realnym świecie – głównie są to billboardy – to reklamy w grach są znacznie bardziej akceptowalne. Dzięki nim świat gry wydaje się pełniejszy i bardziej realistyczny, a to pozytywnie wpływa na immersję i końcową ocenę dopracowania gry.
Ciekawostka: wykorzystanie reklam w grach sięga lat 80. XX wieku, a więc ma już swoją wyraźną historię. Najczęściej reklamy pojawiają się w wyścigach i innych grach sportowych, np. piłkarskich.

Wykorzystanie billboardów i plakatów oraz lokowania produktu to nie jedyny sposób na reklamę. Poza nimi od wielu lat króluje użycie np. prawdziwych marek samochodów w różnego rodzaju wyścigach. Poza reklamami wbudowanymi w grę wykorzystywane są także reklamy dynamiczne, które zmieniają się na bieżąco po połączeniu z serwerem i nie ma potrzeby przewidywania trendów na kilka miesięcy wprzód, aby umieścić konkretną reklamę w grze.

Jakie są zalety reklam w grach?

  • zwiększenie realizmu świata gry;
  • gracze poświęcają całą swoją uwagę grze, a więc również reklamie;
  • reklamy wciąż są traktowane jako ciekawe elementy, a czasem mogą również stanowić istotny punkt, powiązany z kolejnymi postępami, np. ukryte przejście za plakatem;
  • kontakt z reklamą następuje, gdy gracz jest rozluźniony i odczuwa przyjemność z rozgrywki, więc reklama nie powinna być dla niego irytująca;
  • w grach jest niewiele reklam, dlatego nie są tak męczące i nachalne jak te ze świata rzeczywistego, a więc mają większe szanse trafić do odbiorcy i zapaść mu w pamięć.

Niestety, niektórzy twórcy gier tworzą ze swoich produktów prawdziwe bloki reklamowe, co sprawia, że reklamy, podobnie jak te w realnym świecie, stają się wyłącznie irytujące. Nachalne wykorzystanie reklam w świecie gry jest wyjątkowo niemile widziane. Z drugiej strony cena za umieszczenie reklamy w grze pozwala na jej lepsze dopracowanie i wykorzystanie nowych technologii, co owocuje większą jakością i dbałością o szczegóły.

reklama w grze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *