Powrót do przeszłości: zabawa dla dzieci i reklama dla dorosłych

Balony i baloniki, nadmuchane zwyczajnie lub helem, to dla zdecydowanej większości ludzi jeden z symboli dzieciństwa i ulubiona, zwykle rzadko widywana zabawka. Kształt i kolory balonów przywodzą przyjemne wspomnienia zabaw, dlatego zwracają one naszą uwagę.

Nic więc dziwnego, że balony zostały kolejną z rzeczy wykorzystanych do celów reklamowych. Różnorodność kolorów gumy i nadruku, a nawet kształtów sprawia, że baloniki są ciekawym i skutecznym sposobem na reklamę. Widuje się je na różnego rodzaju imprezach masowych, eventach firmowych oraz na targach, co pozwala dotrzeć reklamodawcom do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Zaskakująco duża część dorosłych nie potrafi się oprzeć magii baloników i chętnie je przyjmuje („dla dziecka”), ale dzieci w starciu z nimi są bez szans. Nie znam takiego, które nie cieszyłoby się z tego rodzaju zabawki, dlatego w obecności najmłodszych wszystkie baloniki znikają jak sen złoty i trafiają do domów, gdzie służą dalszej zabawie.

Balony reklamowe spełniają swoją rolę dwukrotnie: za pierwszym razem gdy zostaną w ogóle zauważone przez klienta, ponieważ ściągają jego uwagę w stronę stoiska firmy i zapraszają do podejścia, a drugi raz gdy trafią do domów. Tam jako zabawka mogą przejść przez ręce wszystkich domowników, a więc nadruk na nich zobaczy nawet kilka osób. Nie tylko go zobaczą, ale mają też sporą szansę, aby go zapamiętać – jest to możliwe, ponieważ balonik jest interesujący, a gdy skupia się uwagę na nim, skupia się ją również na reklamowym nadruku. Dochodzi też szansa na stworzenie pozytywnych skojarzeń i powiązanie dobrej zabawy i uczucia szczęścia z logo lub sloganem określonej firmy. Nie musi to dawać wymiernych, natychmiastowych rezultatów, ale jest bardzo możliwe, że w przyszłości, gdy przyjdzie do wyboru produktu czy usługi logo na towarze przywoła dawne dobre wspomnienia i przełożą się one na wybory klienta.

W przypadku, gdy firma jest już klientowi dobrze znana, kolorowy balonik z logo pozwala wzmacniać pozytywne odczucia związane z marką i pokazuje ją od przyjemnej, nie do końca poważnej strony, co także przemawia do konsumentów.

balony z logo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *