Czy imię klienta wpływa na jego odbiór reklamy?

Pytanie w tytule wydaje się absurdalne, prawda? Jak imię może wpływać na reakcje na treści reklamowe? Zanim jednak usłyszę stanowcze nie, zajmijmy się przez moment rozważaniami na temat odbioru różnych imion. Imiona budzą pewne skojarzenia. Czy hipsterem jest Jacek czy Albert? Wąsy nosi pan Józef czy pan Adam? Dlaczego w odpowiedziach częściej pojawia się pierwsze […]

Czytaj więcej
Dwie kompozycje marketingowe

Kompozycja marketingowa to zespół elementów służących oddziaływaniu na rynek. Wyróżnia się dwie główne kompozycje: 4P (starsza, powstała w latach 60.) i 4C (nowsza, z lat 90.). Kompozycja 4P powstała w okresie, gdy dominujące znaczenie miała jakość produktu i technologia produkcji. Tani, innowacyjny i oryginalny produkt był zasadniczym czynnikiem decydującym o sukcesie. Z końcem wieku zaczęły […]

Czytaj więcej
Storytelling w marketingu

Marketing nie może opierać się nieustannie na informowaniu klientów o już istniejącym produkcie. Oni wiedzą, że on istnieje. Marketing musi skupić się na udowodnieniu, że go potrzebują. Dostępny jest cały arsenał środków – przekonanie klienta o wyższości tego produktu nad innymi, postawienie go w opozycji do czegoś, jako symbolu pewnych idei i wartości, przywiązanie klienta […]

Czytaj więcej
Wykorzystanie grywalizacji w marketingu

Grywalizacja (ang. gamification) polega na wykorzystaniu tzw. mechaniki gier w różnych aspektach codziennego życia, tworząc dla użytkowników system motywacyjny i nagradzający za ich zaangażowanie i wysiłek, np. w programie lojalnościowym. Gry stanowią interesującą rozrywkę, ponieważ są intrygujące (w warstwie fabularnej), stawiają przed graczami zadania o różnym stopniu trudności, nagradzają go za wykonanie zadania lub określonej […]

Czytaj więcej
Skuteczna i tania reklama w mediach społecznościowych

Reklama i marketing internetowy zyskują coraz większe znaczenie, ponieważ pozwalają szybko i skutecznie dotrzeć do tysięcy potencjalnych klientów. Dzięki możliwościom dopasowania reklam do odbiorców wizerunek reklamy zmienia się na bardziej pozytywny, ponieważ użytkownicy coraz częściej oglądają tylko to, czym potencjalnie są zainteresowani. Spośród metod promocji w sieci najszybciej rozwija się reklama i marketing z wykorzystaniem […]

Czytaj więcej
Świat bez reklam?

Istnienie świata bez reklam wydaje się właściwie niemożliwe. Natykamy się na nie na każdym kroku, zarówno w domu, jak i na zewnątrz niego. Reklamy widoczne są na ulicach, w gazetach, telewizji oraz na przedmiotach codziennego użytku, pełno i ich także w Internecie. Szacuje się, że w różnej formie dociera do nas nawet 1500 różnych marketingowych […]

Czytaj więcej
Photoshop w służbie reklamie

Słysząc hasło „Photoshop” niewiele osób pomyśli, że jest to najpopularniejszy program do tworzenia i obróbki grafiki rastrowej, a raczej skojarzy go wyłącznie z idealnymi modelkami z reklam i zdjęć. Niejedna gwiazda dzięki niemu uchodzi wciąż za piękną i idealną, i niejedna kobieta nabrała się na reklamy kosmetyków, które wygładzają nawet naturalne bruzdy dookoła ust powstające […]

Czytaj więcej
Idealny świat reklamy

Świat przedstawiany w reklamach pokazywany jest z perspektywy użytkowania danego produktu. Jeśli bohaterzy reklamy go nie używają, ich życie jest trudne, nieudane, nieszczęśliwe: noszą niedoprane ubrania, coś ich boli, są chorzy, mają problem z codziennymi czynnościami, np. gotowaniem czy sprzątaniem. Po skorzystaniu z produktu ich stan i nastrój natychmiast się poprawiają. Drugi rodzaj reklam to […]

Czytaj więcej