You are currently viewing Idealny świat reklamy

Idealny świat reklamy

Świat przedstawiany w reklamach pokazywany jest z perspektywy użytkowania danego produktu. Jeśli bohaterzy reklamy go nie używają, ich życie jest trudne, nieudane, nieszczęśliwe: noszą niedoprane ubrania, coś ich boli, są chorzy, mają problem z codziennymi czynnościami, np. gotowaniem czy sprzątaniem. Po skorzystaniu z produktu ich stan i nastrój natychmiast się poprawiają. Drugi rodzaj reklam to te, których bohaterowie już z jakiegoś towaru używają, dlatego w konkretnej dziedzinie życia (lub w życiu w ogóle) są zdrowi i zadowoleni, nie mają już problemów.

Ta niezbyt wyrafinowana taktyka sprawdza się już kolejne stulecie, łapiąc na lep idealnego świata kolejne pokolenia konsumentów i przekonując, że coś jest potrzebne im i ich rodzinom, choć często są to produkty, bez których mogliby się znakomicie obyć.

W reklamach nieprzypadkowe jest korzystanie nie tylko z odpowiedniej gry aktorskiej, ale także kolorystyki (szare-kolorowe), muzyki (wolna i smutna-wesoła i żywa), odpowiednich ujęć (statyczne-dynamiczne), różnej ostrości obrazu (rozmyty-wyraźny) i sloganów, które mają zapadać w pamięć widza. Odpowiednie zestawienia tworzą w jego umyśle porównanie, o jakie chodzi producentom, a więc nie tylko informują o istnieniu danego produktu, ale również warunkują widza na kojarzenie go z czymś dobrym i potrzebnym, nakłaniając do wiary, że idealny świat z reklamy jest na wyciągnięcie ręki, wystarczy iść na zakupy.

deszczowy dzień dziedwczyna z parasolem

Dodaj komentarz