Jak skłonić klientów do reklamowania produktu?

Jak skłonić klientów do reklamowania produktu?

Sami klienci stanowią najlepszy, z punktu widzenia skuteczności, sposób na reklamę. Więcej osób uwierzy komuś, kto z entuzjazmem coś poleca niż sztucznie uśmiechniętej modelce w reklamie – nawet jeśli osoba polecająca z modelką ma coś wspólnego tylko gdy stanie obok jednej.

Co więc można zrobić, aby skłonić klientów do reklamowania czegoś?

  • Nagrody np. za udostępnianie informacji czy udział w konkursach w serwisach społecznościowych – ponieważ szansa na wygranie czegoś zawsze motywuje, szczególnie jeśli nagroda jest atrakcyjna i zbieżna z potrzebami i zainteresowaniami danej osoby.
  • Umieszczenie wyraźnego logo na samym produkcie.
  • Zaoferowanie produktu do recenzji blogerowi lub dziennikarzowi – niesie ze sobą ryzyko, że recenzja wypadnie niepochlebnie, ale sporą szansę na bezpośrednie dotarcie do grupy docelowej.
  • Gadżety dodawane do towarów – jak koszulki, plakaty czy breloczki. Szczególnie sprawdza się to w przypadku gier czy płyt, ponieważ fani grania i muzyki lubią chwalić się swoimi zainteresowaniami, a koszulki z pewnością włączą do swojej garderoby na stałe. Widok logo gry czy zespołu będzie dobrą reklamą dla znajomych i obcych ludzi. Umożliwienie zaprojektowania powiązanej z produktem koszulki z własnym nadrukiem, wykorzystującej np. rozpoznawalną czcionkę, to także dobre rozwiązanie.
  • Seria produktów powiązanych z jednym – podobnie jak w powyższym przypadku, z tym że fani nie otrzymują niczego, gratis, a wspomniane przedmioty kupują i użytkują na co dzień.
  • Najprostszym i najbardziej oczywistym – lub też najtrudniejszym – sposobem jest stworzenie takiego towaru, o którym klienci będą sobie opowiadać bez żadnej szczególnej zachęty ze strony producenta.

logo lew

logo Batmana

Dodaj komentarz

Close Menu